Sóda bikarbóna – zdravá alebo nie?

Jedlá sóda, alebo sóda bikarbóna môže človeku veľmi pomôcť, a to nie len pri tráviacich ťažkostiach. Avšak názory na jej vplyv na zdravie sa výrazne líšia. Niektorí na ňu nedajú dopustiť, iní sú skôr skeptický. Pravda je tu aj tu. Sóda nám určite môže pomôcť, ale taktiež poškodiť.

žaludek
 
Ja osobne mám jedlú sódu vždy po ruke. Môj známy ju užíva napríklad vtedy, keď cíti, že má v sebe acetón, je totiž diabetik a tento stav sa deje vtedy, keď má dlhšie vyššiu glykémiu. Aj moji rodičia na sódu nedajú dopustiť. Užívajú ju vždy, keď im nie je najlepšie na žalúdku. Niekedy som takéto stavy riešil aj ja zásadne sódou. Mali by ste ale vedieť jednu veľmi dôležitú vec. A to, že jedlo v žalúdku a sóda bikarbóna vás môže zabiť.
Ak ste sa prejedli a vo vašom žalúdku sa nachádza množstvo nestrávenej potravy, sódu nikdy neužívajte. Jedlo vytvára v tele kyslé prostredie. Sóda ho má zneutralizovať. Ak sa však v žalúdku nachádza spomínaná potrava, vyrobíte si v ňom akúsi výbušninu. Kyselina plus zásaditá látka, rovná sa veľmi zlá vec.  Žalúdok vám môže doslova explodovať. Môže to znieť prehnane. No v skutočnosti nie je.

soda
 
Sóda vytvára v tele zásadité prostredie. To je veľmi dobré, pretože nadbytočná kyselina nám nerobí dobre, a to hlavne z dlhodobého hľadiska. Užívať by sme ju mali skôr preventívne. ak je vám nevoľno ihneď po jedle, užite radšej tabletky určené na zlepšenie trávenia, poprípade vypite bublinkovú vodu, alebo pivo.
Spomínaný diabetes a acetón v krvi sóda taktiež dokáže vyriešiť. Hlavné je, aby ste to s ňou, ani v tomto prípade, nepreháňali. Sóda by sa nemala užívať dlhodobo a hlavne nie veľké množstvo naraz. Maximálna dávka, je jedna kávová lyžička, najviac dvakrát denne. v najhoršom prípade si ju dajte trikrát, ale ani o jednu lyžičku viac. Acetón môžete navyše vyriešiť aj inými prostriedkami. Napríklad harmančekovým čajom.

Sóda bikarbóna – zdravá alebo nie?
4 (80%)5